Voordelen van Remarketing

Niets is zo zonde als het laten lopen van een potentiële klant. Deze potentiële klant heeft jouw website al bezocht en is dus reeds bekend met jouw diensten.
Met Remarketing geef je net dat laatste zetje om deze klant binnen te halen. Je maakt kortweg van een latente behoefte een vernieuwde kennismaking. Hierdoor haal je het maximale uit iedere bezoeker en verhoog je het rendement per view.

In Nederland heeft Google een marktaandeel van 95%. Hieronder volgen Bing en Vinden.nl. Adverteren in zoekmachinegigant Google is dan ook een goede manier om de doelgroep actief te benaderen. Het advertentiesysteem van Google heet Google Adwords. Betaalde advertentieplekken worden verkregen door middel van een veilingsysteem. Dit gaat op basis van zoekwoorden of langere zoektermen.

Interesse is reeds aanwezig

Doordat je weet dat de bezoeker eerder op jouw website geweest is, weet je dat er enige vorm van interesse moet zijn. Mogelijk is deze bezoeker geïnteresseerd in een specifieke dienst maar was de beschikbare informatie ontoereikend. Een andere optie is dat de bezoeker informatie aan het inwinnen was over bedrijven die overwogen kunnen worden voor een nieuwe opdracht.

Indien er niet opnieuw contact wordt gelegd met deze bezoeker, is de kans groot dat er nooit een opdracht uit voortkomt. Met de betrekkelijk lage kosten van Remarketing, voorkom je dergelijke situaties en haal je het maximale uit iedere bezoeker.

Pas de advertentie op de bezoeker aan

Een ander belangrijk voordeel in het rijtje voordelen van Remarketing, is de optie om de advertenties af te stemmen op de bezoeker in kwestie. Met Remarketing kan je namelijk diverse advertenties ontwerpen en deze inzetten op basis van specifieke eigenschappen.

Wanneer een bezoeker voor langere tijd de pagina over ‘Hulp bij letselschade’ heeft gelezen, is het inzetten van een advertentie gericht op bedrijfsongevallen niet relevant. Aan de hand van Remarketing en onze data, kunnen wij er voor zorgen dat er relevantie advertenties worden weergegeven. Dit maakt de kans op een succesvolle terugkoppeling vele malen hoger en verlaagt de gemaakte kosten per click.

Plan De Campagne, koning in Remarketing

Wij weten precies welke pionnen moeten worden klaargezet om Remarketing succesvol in te zetten. Wanneer dit niet op de juiste manier wordt gedaan, komen geen van de voordelen van Remarketing positief uit.

De return op Remarketing is kortom vele malen hoger wanneer dit op de juiste manier wordt afgesteld. En dat is precies waar wij in excelleren.

Ook het maximale uit jouw bezoekers halen? Dan komen we graag met jou in contact.

Neem contact op!

Meer lezen over online marketing?

Klik hier om meer te lezen over online marketing